Tinerii din Europa, atat studenții cat si cei proaspăt ieșiți de pe băncile școlii, se confruntă cu prima provocare din carieră - găsirea primului job - care se dovedește în ziua de astăzi a fi una foarte dificilă. Rata șomajului în rândul tinerilor la nivel european a atins 23%, ceea ce inseamna cca. șase milioane de tineri cu vârste de până la 25 de ani fără un loc de muncă.
In noiembrie 2013 Nestlé a lansat inițiativa Nestlé Needs YOUth, inițiativă menită să genereze oportunități de angajare și orientare profesională pentru tineri.
Printr-o serie de evenimente și acțiuni menite să amplifice rolul esențial al tinerilor în creșterea economiei europene, Nestle România se va afla într-un dialog deschis cu studenții și proaspăt absolvenții din diverse centre universitare si alte orase.
Afectați de șomaj în proporție de 23,6%, tinerii din România întâmpină din ce în ce mai multe dificultăți în găsirea unui loc de muncă. Mai multe companii româneşti au aderat la „Alliance for Youth”, prin care își propun să creeze împreună peste 2.500 de oportunități profesionale destinate tinerilor români.
Până în acest moment, în România, acest program a venit în ajutorul a 108 tineri, care au beneficiat de joburi și stagii de practică sau traineeship.
Companiile partenere, ce aparţin unor domenii diverse de activitate, îşi propun să dezvolte în România iniţiative comune, dar şi individuale, prin care să ofere tinerilor experienţe relevante şi stagii de pregătire, pentru a contribui împreună la creşterea gradului de angajabilitate al tinerilor şi ghidarea acestora în parcursul professional. Semnatarii alianţei în România sunt: Adecco, Cargill, CHEP, DS Smith, Ernst & Young, Google, Nielsen, Publicis, FM Logistic, Grup Sapte, SPAR BIP şi Titan.